dinsdag 4 juni 2013

Roosmarijn.

Tijd om eens wat meer over mij te weten te komen, vind je niet? Alles wat je hier leest is geschreven door Roosmarijn van Duivenboden. Communicatiestudent van 21 jaar jong en een bijbaantje als serveerster in de horeca. Ik deel mijn woonruimte in Eindhoven met mijn geliefde, mijn ratjes Balou en Archie en een deel van de tijd houdt ook mijn hondje Buddha mij gezelschap.

Een kort interview met mijzelf. Een klein vragenlijstje waar ik zelf antwoord op geef, zodat jullie mij ook wat beter leren kennen en een idee krijgen van de persoon achter dit blog.



  • Wat is mijn lievelingseten?
Zo ontzettend veel. Een elegante maaltijd zoals sushi of een groot stuk rare-gebakken vleesch. Of wat dan ook met veel knoflook, vooral gamba's met heel erg veel knoflook. Ik kan niet kiezen. Van alles een beetje, het liefst elke dag. Maar nu kies ik voor asperges, want dat kan niet zo heel erg vaak.
  • Wat is mijn lievelingsrestaurant?
Ik kom erg graag bij GUSTO-040 in Eindhoven. Helaas ben ik er al een tijdje niet geweest maar het liefst zou ik er elke week wel eten. Het ligt niet in het centrum maar wel op vijf minuten fietsen van mijn huis. De bediening is altijd enthousiast, de menukaart (gepresenteerd in een oude platenhoes) wordt regelmatig aangepast op het seizoen en alles wat wordt klaargemaakt smaakt even lekker. Wanneer mag ik weer?
  • Favoriete cocktail?
Long Lowlands Iced Tea. Ja, Lowlands dus. De herinneringen aan deze cocktail maken mij altijd blij, hoewel ze niet altijd even duidelijk zijn. In beide handjes één van deze versnaperingen en door de Hemelpoort op het terrein rondzwalken, dat raad ik iedereen aan die ooit van Lowlands Festival mag genieten.
  • Van wie houd ik?
Ik denk van te veel mensen om op te noemen. In ieder geval mijn ouders, zus, vriend, vrienden en vriendinnen en ook heeeeeeel erg veel van mijn hondje.
  • Ben ik gezond?
Wat is gezond? Ik stel mezelf hier een lastige vraag. Ik probeer altijd gezond te eten. Oke, niet altijd, maar de rode draad in mijn eetpatroon is wel "gezond". Ik probeer ook minimaal 2 keer in de week te sporten ook al is dit de laatste tijd ook niet echt gelukt. Maar ik fiets ook iedere dag, best gezond toch? Helaas worden al deze goede dingen ook weer teniet gedaan door vrij regelmatig alcoholgebruik en een lichte nicotineverslaving die vooral in het weekend helemaal los worden gelaten. Ben ik gezond? Geen idee.
  • Wat maakt mij aan het lachen?
Heel erg veel, al lach ik vaak ook in mezelf. Ik moet hardop lachen als ik iemand iets onhandigs zie doen, zoals z'n hoofd ergens tegen aan stoten, maar dat houdt vaak wel op als het iets te hard ging. Of als ik iemand per ongeluk laat schrikken. Maar ik maak mezelf ook vaak aan het lachen als ik iets onhandigs aan het doen ben. Mijn hondje loopt soms heel grappig, daar moet ik ook van lachen. Alcohol maakt mijn aan het lachen, ik lach in ieder geval sneller en harder en meer met een glaasje (te veel) op. Lelijke mensen in de stad die ik vanaf het terras zie maken mij aan het lachen. En nog veel meer maar ik het zijn eigenlijk allemaal stomme dingen.
  • Wat is het eerste wat ik 's ochtends doe?
Meestal als ik wakker word is mijn vriend al opgestaan, of moet hij meteen opstaan. Dus eerst even genieten van de ruimte en het bed in zeesterhouding in beslag nemen. Mmmmm.
  • Wat ben ik over 10 jaar aan het doen?
Weet ik veel. Ik weet wel wat ik over 10 jaar zou willen doen. Het liefst zou ik een eigen koffie/lunchzaakje willen hebben, echt een plek om samen te komen en waar een hele groep van stamgasten te vinden zal zijn. Als dat niet lukt ben ik over 10 jaar teksten aan het schrijven voor allerlei verschillende zaken. Maar ik ga natuurlijk voor het koffiehuisje.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten