woensdag 12 juni 2013

Recept van de week #5: Chocolademousse

Mijn allermeestlievelingste snoepgoed, mijn verslaving, het lekkerste reepje van de hele supermarkt. Chocolade. Puur, melk, wit, voor ik het weet is het alweer op. Als ik eenmaal begin kan ik niet meer stoppen, totdat ik plotseling (zonder enige waarschuwing!) ontzettend misselijk ben. Maar dan wel het soort misselijk waar je je extra voldaan door voelt.
Ik eet me ziek aan chocolade als ik de kans krijg en ik weet dat ook al wanneer ik aan mijn eerste stukje begin. Mocht het nog niet duidelijk zijn, I LOVE CHOCOLATE! Dus het zal niet als een hele grote verrassing aankomen dat het toetje waarmee ik mijn menu afsluit chocolademousse zal zijn.



Mousse au chocolat

Wat heb je nodig? Voor 4 flinke porties (of 6 kleintjes):

We gaan het echt heel simpel houden, iedere student kan dit maken en het kost echt niks op deze manier.
  • 200 gram (pure!!!) chocolade
  • 250 opgeklopte slagroom (kant en klaar van de Appie)
  • theelepeltje vanillesuiker
Wat moet je doen?
  • Breek de chocolade in stukjes en leg dit in een magnetronbestendig bakje
  • Smelt de chocolade in 3 - 5 minuten op 700 watt.
  • Doe de opgeklopte slagroom in een bak en spatel hier de vanillesuiker doorheen
  • Als de gesmolten chocolade een beetje is afgekoeld spatel je deze ook door de slagroom heen
  • Verdeel de mousse in bakjes en laat het minimaal 1 uur (langer is beter...) opstijven in de koelkast
That's it. Supermakkelijk, superlekker, altijd een perfect toetje.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten